2017. december 31., vasárnap

Nagy blog évösszegzés 2017



Bizonytalanul gépelem most ezeket a sorokat, ugyanis olyan helyzetbe kerültem, ami viszonylag ritkán fordul elő velem; nem tudom, hogy írjam le, amit akarok. Szeretném méltó módon lezárni a 2017-es író/blogger évemet, viszont mivel most először kellene egy évösszegzőt írnom, nem tudom, hogyan csináljam. 

Nem vallom magam egy kezdő bloggernek, 12 éves korom óta püfölöm a klaviatúrát, számos blog megfordult a kezeim alatt, majd sajnos végezte végül a kukában, mert nem tudtam minőségi és rendszeres tartalommal feltölteni őket. Aztán a sikertelen próbálkozások hamvából megszületett az „egy a millióból” blog, amin most is álltok. Ez is csak egynek indult a millióból – ezért is lett ez a címe xd – ám hihetetlen módon, eddig nem halálozott el. 

Nem tudom miért. Talán azért, mert leginkább arra használom, hogy kifejezzem nemtetszésemet a világ dolgaival kapcsolatban és ijesztően sok dolog van, ami felháborít – ez így belegondolva elég nyugtalanító xd -, vagy azért, mert mostanra, a 19.életévemben váltam elég éretté a blogoláshoz, de mindenesetre, eljutottam erre a pontra, hogy van értelme  annak, hogy évösszegzőt írjak. 

Nos, eme értelmetlen és indokolatlanul hosszú bevezető után, akkor vágjunk neki a blog statisztikák elemzésének. 

Elsősorban arra gondoltam, hogy ebben a bejegyzésben sorra veszem a legnépszerűbb bejegyzéseimet és mindegyikről írok egy pár sort, amolyan kulisszatitok jellegű dolgokat. 
Így visszagondolva, nem is tűnt olyan soknak, ezért is ért hatalmas meglepetésként mikor megnéztem, összesen hány bejegyzést számlál a blogom. Azon felül, hogy ez a „legöregebb” blogom, egyben a legtartalmasabb is, ugyanis április óta, mióta létezik, rekord mennyiségű 35 (!!) bejegyzés került fel rá általam. (Na jó, picit füllentettem, igazából csak 34 bejegyzést írtam én, mivel a 35. egy interjú volt a barátommal, szóval azt ő írta, én csak tördeltem, átnéztem és megszerkesztettem a szöveget ) 

Na, akkor nézzük, melyek voltak azok a bejegyzések, amik a legtöbb olvasót vonzották. 



1.) Dorina – Buláj, buláj (350 megtekintés) 

Rögtön egy ellentmondással kezdünk, ugyanis nem tudhatjátok, de ezt a bejegyzést eredetileg nem akartam megírni. Akkoriban, mikor ezt írtam, még nem volt annyira a köztudatban Dorina neve mint most és éppen ezért erősen hezitáltam, hogy van e értelme bejegyzést szentelnem neki. Aztán, egy hirtelen elhatározást követően – nevezzük drámaian isteni sugallatnak - , leültem és 1 óra alatt összedobtam mondván; lesz ami lesz, legrosszabb esetben is eggyel több bejegyzést fog számlálni a blog. 
Micsoda paradoxon, hogy az lett a blog legnépszerűbb bejegyzése, ami majdnem el se készült.  



2.) Első hét az egyetemen – benyomások, tapasztalatok, élmények (343 megtekintés) 

Ez a kvázi „élménybeszámoló” volt a blog legmegosztóbb bejegyzése. A facebook poszt, melyben megosztottam a bejegyzés linkjét, soha nem várt érdeklődést generált. A komment szekcióban még össze is „vitatkoztam” az egyik csoporttaggal, mert ő hiányolta az egyetemem nevét a cikkből én pedig nem akartam már utólag beleírni. Nem akarok erről az esetről többet írni, mert lehet ő is olvasni fogja ezeket a sorokat, így lezárom annyival, hogy az információ végül belekerült a cikkbe. 



3.) 21 dolog, amit minden diák megtapasztal a végzős évében (326 megtekintés) 

Ez a „cikk” egyike volt a blog első bejegyzéseinek és ez rendesen meg is látszik a minőségén, ám végül nem írtam át vagy töröltem le, mert őrületesen sok kattintást vonzott. Igazából nem is egy hivatalos értelemben vett cikk, csak egy 21 tételt tartalmazó lista, amit fél óra alatt írtam össze. Nagyon nem vagyok rá büszke, ám a történtek tükrében, nem akarom levenni, mert nagy bosszúságomra, nektek tetszik :D 



4.) Despacito őrület, avagy folytatódik az egynyári slágerek sora (100 megtekintés) 

Egy újabb cikk, ami majdnem nem született meg és visszanézve, szerencse hogy mégis. Akárcsak a Dorinás cikk esetében, ezt a bejegyzést is értelmetlennek láttam megírni és az egyetlen tényező, aminek köszönhetően mégis megszületett, az a barátom volt. 
Nyár elején, mikor a Despacito még „csak” a TOP 10-es lista végén kullogott, beszélgettem a barátommal és elmeséltem neki, hogy szeretnék erről a dalról illetve jelenségről írni egy cikket, mire ő értetlenül rákérdezett, hogy mégis mit akarok én írni egy dalról. Nem bírta elképzelni, hogy lehet erről a témáról 3 mondatnál többet írni, ezzel pedig kihívás elé állított engem. Elhatároztam, hogy csak azért is, hogy megmutassam neki, lehetséges, megírom, a többit pedig már tudjátok. 



5.) Ami eddig (nem) hiányzott az életedből #1 (59 megtekintés) 

Ez a bejegyzés egy – mostanra már – több részes sorozat első része. Ha ismeritek Cschannnel youtube csatornáját és a „hülyeség az interneten” sorozatát, akkor leginkább ahhoz tudnám hasonlítani. Röviden, az ebay-en és az aliexpress-en megvásárolható bugyuta, értelmetlen, morbid termékeket gyűjtöm össze. Igazából nem értem, hogy lehet a blog ötödik legnépszerűbb bejegyzése. 



6.) „Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát” – lapos föld elmélet (57 megtekintés)  

Őszintén szólva, nagyon erősen gondolkodom azon, hogy ezt a bejegyzést leszedem, mivel így visszaolvasva borzasztóan igénytelen és nem akarom hozzá adni a nevemet. 
Ez a cikk lényegében egy dühöngés, amit a lapos föld elmélet váltott ki belőlem. Mélységesen felháborított, hogy ez az „elmélet”, ekkora reflektorfényt kapott és az a tény, hogy vannak még emberek, most, a 21.században is, akik képesek elhinni ezt a maszlagot. 



7.) Drámakirálynők tűsarkúban – feleségek luxuskivitelben (43 megtekintés) 

Kedves hazánk újabb minőségi sorozatának első epizódjai rendesen felbolygatták a népet, köztük engem is. Nem tudom, az elsőt követő epizódok is hasonlóan idegtépőek voltak e, mert nem voltam hajlandó tovább kínozni magamat, de azok a részletek alapján, amiket láttam, a szépségek nem a fizikai törvényein elmélkednek. 
Mindenesetre, több mint másfél A4-es oldalas eszmefuttatásom a szereplőkről és a sorozatról meghozta a várt gyümölcsét és bejutatta a bejegyzést a TOP 10-be. 



8.) Fidget Spinner: igen, tényleg ennyi. Pörög. (33 megtekintés) 

Ez volt az a téma, ami lényegében elindított a világ trendjeinek fikázásának rögös útján. Ekkor még csak véletlenül, ám ezután tudatosan követni és keresni kezdtem azokat a trendeket, amikről írhatok. 
Érdekes lehet még, hogy ez volt az a cikk is, ami bejutatott engem az egyetemi újság szerkesztőségébe, ugyanis ezt küldtem el nekik, mint próbacikk. 
Ritka, hogy én elégedett vagyok egy általam írt valamivel, de ez a cikk beletartozik ebbe a kategóriába. 



9.) Dolgok, amiket minden macskatulajdonos ismer. (25 megtekintés)

Ez a cikk azon a jól ismert sztereotípián alapszik, miszerint az interneten elég egy cuki cicás kép ahhoz, hogy rákattintsanak egy videóra, cikkre vagy képre. Hát, ha úgy vesszük, ez nekem is bevált. 
Egyébként, tényleg van cicám, szóval nem clickbait, valóságon alapul. 



10. Back to school/vissza a suliba – DIY heti tervező (21 megtekintés) 

Ez a bejegyzés az egyik volt a két „back to school” bejegyzésem közül és egyben életem első DIY alkotása is, ami megjelent az interneten. Erről nem tudok többet írni, nincs érdekes elő vagy utótörténete, szóval ennyi. 



Hát, ennyit gondoltam erre az évösszegző bejegyzésre. Itt a végén szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak minden kattintásért, kommentért és pipáért. Nagyon erős motivációt és kitartást adtok azzal, hogy visszajelzést küldötök nekem, valamint tudatjátok velem, hogy tetszik, amit csinálok. Igyekszem minőségi, érdekes és aktuális témákat feldolgozni. Nagy erőket fektetek abba is, hogy a bejegyzéseim egyediek legyenek és ne térjenek el a blog profiljától.
Az idei évet, 2136 megtekintéssel, 35 bejegyzéssel és 2 feliratkozóval zárom. Nagy kíváncsisággal és izgatottan várom, mit tartogat számomra és a blog számára a 2018-as év. 

Mindenkinek szerencsében gazdag új évet kívánok.
Remélem, találkozunk jövőre is :D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése