2017. május 28., vasárnap

Wellhello- #sohavégetnemérős film kritika

Az elmúlt napokban sokat hallgattam az ismert magyar banda, a wellhello dalait és egy ilyen zene hallgatás közepette találtam rá a sohavégetnemérős címre keresztelt filmre. Volt időm és kedvem is így úgy döntöttem, megnézem. Kicsit kései ez a kritika hiszen a film pont egy éve, tavaly jött ki és habár én is számtalanszor belebotlottam a reklámokba, mégse érdekelt annyira hogy rákeressek illetve megnézzem. De most pótoltam és amit kaptam…hát, nem pont erre számítottam. 

Ha egy szóval kellene jellemeznem ezt a filmet, akkor azt mondanám összeszedetlen. 6 kisebb történet van összefüggéstelenül egymás mögé dobálva amiket csak egyetlen gyenge száll fűz egybe: a wellhello és dalszövegei. Persze, érthető hogy egy banda köré írt filmben jelentős szerepet kapnak a banda dalai viszont nem gondoltam volna hogy a dalszövegek adják majd a forgatókönyv alapját. Hihetetlenül érződik a képsorokon hogy a rendezők görcsösen próbáltak a dalszövegek mellé képeket rendelni oly módon, hogy azok ne legyenek se sablonosak, se unalmasak. Az utóbbi kettő sikerült is, csak az összkép lett elég zavaros. 
A fő „történet” igazából 6 kisebb sztoriból áll melyek a wellhello turnéja során érintett megállókon játszódnak. Például: a banda megáll vásárolni és pihenni egy áruháznál így abban az áruházban játszódik az egyik sztori a hatból. 
Az írók próbáltak olyan jeleneteket írni amik nem túl gyakori témák a filmvilágban és a legtöbb
ember számára ismerősen hatnak. Például a belső vívódás hogy megszólítsuk e a kiszemelt embert vagy az érzés mikor képtelenek vagyunk elengedni a régebbi szerelmeinket és időnként megnézegetjük a facebook profiljaikat. Ez a része tetszett. Friss, általános mégse sablonos témák amiket egy-egy rövid jelent során szépen kibontottak ám mint minden magyar film, ez is megbukott a magyar filmek legnagyobb hibájában, a dialógusokban.
A jeleneteket középkorú, 20 és 30 között álló emberek játszották akik rendszerint úgy beszéltek, olyan szavakat használtak mint az alsós általános iskolások. Amit a jó rendezés felépített, azt a gyenge színészi munka és a párbeszédek lerombolták. 
És ha már színészi munkánál tartunk…ez a film szerintem közel se volt készen. Ez egy vég előtti stádiumban áll amit megmutatnak a rendezőnek mondván; csiszolgatás után kb így fog festeni. Én azt mondom hogy ezt ÍGY, EBBEN AZ ÁLLAPOTBAN, még nem kellett volna a mozikba vinni. 
Nem azt mondom hogy rossz ahogy van, hanem hogy még nem állt készen a bemutatóra. Szükség lett volna még pár próbára, néhány NAGYOBB finomításra a szövegkönyvben és át kellett volna gondolni a koncepciót még egyszer. 
A 6 részletről röviden annyit hogy nekem a Balatonos jelenet a két fiatallal kimondottan tetszett. A srác hülye haverja viccből összebilincselte őket és az együtt töltött idő alatt megkedvelték egymást. Egyedi, fiatalos és humoros. Szuper! A párbeszédek laposak voltak mint a döglött béka az aszfalton de a jelenet rendben volt. 
A 3 nőci randija számomra nem volt több mint egy elnyújtott tinder reklám, Marci esete az exeivel ugyan friss volt mert még nem láttam ezt így, ebben a formában feldolgozva de rettenetesen üres volt és Kata illetve a zaklatójának a sztoriját is átgondolhatták volna többször. Értem én hogy a közösségi oldalon megosztott személyes információk veszélyforrására akarták felhívni a figyelmet és hogy ez egy túlzás akart lenni, de mikor a srác belevonta az egész utcát a tervébe, akkor nálam elvesztette a hitelességét. Nem tudtam tovább komolyan venni a filmet. 
Az áruházban játszódó sztori, főszerepben a döntésképtelen férfival és a felvágottas pultban dolgozó nővel se volt rossz, remekül bemutatta a belső vívódást ahogy azt már fentebb írtam, viszont itt is elszúrták a végével. Egyrészt, olyan kínosan elnyújtották hogy az már nekem volt kellemetlen, illetve a férfi csak úgy beugrik a felszolgáló pult mögé és megcsókolja a csajt akivel előtte pár mondatot váltott…a csaj pedig csak úgy hagyja?! Ilyen nincs kérlek szépen! 

És direkt a végére hagytam a kedvencemet, Nóri és Miki történetét ami a szememben megmentette a filmet. Humoros, eredeti, 21.századi, fiatalos, hiteles és vicces. Minden tekintetben szerethető. Ilyenből kellett volna többet kedves film készítők (akikhez valószínűleg sose fog eljutni ez a kritika) Igen, egyértelműen sütött róla hogy a VOLT fesztivál reklámja de a tinderrel ellentétben ez legalább bele illeszthető volt a filmbe mivel a fiúk valóban a fesztivál fellépői voltak és a történet szerint is oda igyekeztek. Viszont ennek a részletnek legalább volt története, eleje, közepe és vége. Oké, a színésznő elég gyengén játszotta el a ráosztott szerepet de ettől most a saját örömöm érdekében eltekintek. A film ezen részét, őszintén kimondom, nagyon élveztem és Miki fűnyíró utánzós jelentén szívből felnevettem. 
Szóval, összegezzünk: a film szétesik, egy-két jelenttől eltekintve hiteltelen és izzadtság szagú, amatőr színészi munka, rossz szövegkönyv és reklámok mindenhol. 
Ha valaki kedveli a wellhello zenekart az biztos élvezni fogja, ha más miatt nem is, a zene miatt, a többiek számára pedig max popcorn mozinak tudom ajánlani. Ha nincs más és unatkoztok, akkor egyszer megnézhető, nem fogtok eret vágni tőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése