2017. november 4., szombat

Dorina - Buláj, buláj

„Majdnem 5 milliószor nézték már meg Magyarország új bulihimnuszát” – ezzel az erősen kattintás vadász szalagcímmel jött velem szembe a napokban, a legnépszerűbb közösségi oldalon egy 444.hu-s cikk. Alapesetben valószínűleg egy pillantás után tovább tekertem volna, viszont most kivételesen megálltam, ugyanis az „5 millió” és „bulihimnusz” szavak tagadhatatlanul felkeltették az érdeklődésemet. Egyrészt, az 5 milliós megtekintést generálni egy magyar dallal, több mint elismerésre méltó teljesítmény, másrészt, furdalt a kíváncsiság, hogy mit takar egy olyan szám, ami kiérdemelte a”bulihimnusz” címkét. 
Így kerültem Dorina - Buli Buli című számához a youtube-on. Már a klip borítóképe, a feltöltő csatorna neve és az igen nagy kreativitásra utaló „buli buli” cím alapján nem túl magas elvárásokkal álltam neki a majdnem 4 perces klip megnézésének, ám amit kaptam, az még azt a mércét se ütötte meg, amit reméltem, hogy megfog ütni. 
Dorina egyébként egy 13-14 éves roma lány, aki Rostás Dorina néven született és már hivatalos előadónak számít a Dikh tv-nél. Régebben szerepelt egy Kevin nevű fiatal énekes klipjében mint háttértáncos és a "Buli buli" az első saját dala és kilpje. 
A hivatalos videó alatti leírást alapul véve, a zenei aláfestés és a szöveg egy bizonyos Rácz Ali nevéhez fűződik, viszont nem lehet szó nélkül elmenni a tény mellett, hogy a zene kísértetiesen hasonlít a „The Senzual” névre hallgató együttes „honey honey” című dalának alapjához. A címbeli hasonlóságokra nem is kitérve. Buli buli – Honey Honey. Még csengésre is szinte ugyanolyan. 
Az egyértelmű plágium után, térjünk rá a szövegre, amivel kapcsolatban, nem tudom eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek. A „dalszöveg” mindössze 2 rövid, pár soros versszakból áll, a többi mind a refrén mániákus ismételgetése, a szám kb felét pedig a zene teszi ki. 
Már eleve a szám eleje nem stimmel. „Egész héten gondolkodtam, mikor ültem az iskolapadban és kettest kaptam, a matekomra” Figyelmen kívül hagyva a tényt, hogy mennyire erőltetett a rím és még a szótagszám se jön ki – ez egyébként a szöveg egészére jellemző -, mégis mi értelme van ennek a mondatnak? Azon gondolkozott, egész héten, hogy kettest kapott? A klip szerint még csak akkor kapja meg a jegyet, akkor hogy gondolkozik rajta egész héten? 
Ezután következik a refrén, amik során a” buli” és a „gyere” szavakat ismételgeti, majd a végén hozzájuk csap még egy rövid sort, amit szintén megismétel kétszer. És ez mind a refrén. 
A kreatív refrén után, Rácz Ali-tól újra kapunk egy versszakot, amiben tudomásunkra hozza, hogy a szám eleje óta különös módón, nem tanult meg dalszöveget írni, sőt, a tehetsége csak romlott, ugyanis ebben még annyi rím sincs, mint az előzőben: 
„Apu eltilt, anyu ordít, nem engednek el, csak ha a kettest, egy hármasra, kijavítom, de kijavítom. Egész héten, matekoztam, gyakoroltam, azért, hogy a kettest, kijavítsam és négyest kaptam” 
Hurrá! Micsoda happy end! A szóismétléseket már direkt észre se veszem, a saját idegszálaim érdekében, inkább fektetek arra a tényre nagyobb figyelmet, hogy ez a mai világban egy dalszövegnek számít. Persze, nem várok én el semmilyen dalszövegtől novella szintű cselekményt, de ez konkrétan semmi. 
Az egész dal arról szól, hogy Dorina kijavítja a kettesét négyesre, hogy eltudjon menni bulizni, amit hű de nagyon élvez. A klip háromnegyedében láthatjuk is azt a sokat emelgetett bulit és a fantasztikus buli hangulat még a képernyőn keresztül is érezhető. Olyan hatalmas ereszd el a hajad bulit csapnak ők ott öten, az üres szoba sarkában és a kanapén, hogy mindjárt én is csatlakozom. 



A kedvencem egyébként a fekete-fehér ruhás lány, aki láthatóan piszkosul élvezi a klipforgatást és egyáltalán nem unja már a 2345. ismétlést. 



Az 5 lány közül egyedül a főszereplő, énekes lány arcán látszik az élvezet, a többiek inkább csak szolid mosollyal az arcukon igyekeznek leplezi a türelmetlenségüket, és a fintorukat. Mind a klasszikus disco dance-t nyomják, vagyis rázzák a seggüket, miközben lépegetnek jobbra és balra.  
Ennyi van a dalban, semmi több és szerény véleményem szerint, abszolút nem érdemli meg az 5 millió megtekintést, a „bulihimnusz” címke pedig egyenesen sértő a „himnusz” műfajra nézve. 

5 megjegyzés:

  1. Talán azért van az 5 millió nézettség, mert ilyen minőségű zenét ritkán hallani. Más is megmondta hogy ha valaki fel akarja kelteni a figyelmet ahhoz az kell, hogy az átlagon jelentősen felül vagy alul teljesítsen. Ez éppen az utóbbi lett.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon jó ez a szám lehet nem rímel semmi meg ilyen de akkor is nem kell ilyen olyan megalázásokat írni szerintem mert megnézném hogy tíz emberből hány merne ki állni ország világ előtt szerintem egy se aki rosszat komentel az biztos hogy csak irigykedik.
    Dorinának mondom ne adjon ilyen hülyeségekre mert irigykedéd mind nekem tetszik minden kliped,dalod.☺☺🤗

    VálaszTörlés
  3. Szerintem nagyon jó ez a szám lehet nem rímel semmi meg ilyen de akkor is nem kell ilyen olyan megalázásokat írni szerintem mert megnézném hogy tíz emberből hány merne ki állni ország világ előtt szerintem egy se aki rosszat komentel az biztos hogy csak irigykedik.
    Dorinának mondom ne adjon ilyen hülyeségekre mert irigykedéd mind nekem tetszik minden kliped,dalod.☺☺🤗

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nagyon jó ez a szám lehet nem rímel semmi meg ilyen de akkor is nem kell ilyen olyan megalázásokat írni szerintem mert megnézném hogy tíz emberből hány merne ki állni ország világ előtt szerintem egy se aki rosszat komentel az biztos hogy csak irigykedik.
    Dorinának mondom ne adjon ilyen hülyeségekre mert irigykedéd mind nekem tetszik minden kliped,dalod.☺☺🤗

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés